close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מסירות נפש של חיילים !

מערכת שורשכד אב, תשפד28/08/2024

חיילי צה"ל הנלחמים כבר כמעט שנה מביעים הנהגות של מסירות נפש שקשה להבינה. מסירות, אומץ , מוטיבציה מעל למשוער עד שכמעט ( או בכלל ) אי אפשר להבין בשכל...

תגיות:
חייל מניח תפיליןחייל מניח תפילין
צילום: חב"ד מרכזית צפת
בתפקידי כשליח בית חב"ד בתחנה מרכזית בצפת , אני נפגש עם הרבה חיילים , חלקם משרתים בצפת וחלקם הקרביים משרתים במקומות שונים קרוב לגבול הצפון. כמעט תמיד נוצרת שיחה ביננו ,הם מחזקים אותי ע"י הסיפורים שלהם ואני מחזק אותם ע"י תפילין, דברי תורה , אמונה בביאת הגואל .. וגם פתחתי פינת רענון עם עוגיות ושתיה קרה לחיילים.

יש הרבה סיפורים על המסירות שלהם , אחד מהם הוא כשהייתי בדוכן בתחנה המרכזית , ניגש אליי חייל קרבי ושואל אם אפשר להניח תפילין . בוודאי , נעניתי .היתה לו תחבושת על כף היד ועל חלק מהיד, אך המתנתי עד לאחר שסיים ושאלתי אותו מה זה. הוא אמר
חייל מניח תפיליןחייל מניח תפילין
צילום: חב"ד מרכזית צפת
שזה רסיס שנכנס לו ביד ( וגם אחד בגב ) מפיצוץ מטען בעזה. לא פציעה קשה , אבל ניתוח הוא עבר והראה לי תמונות של הפציעה - ה' ישמור. אח"כ הוא אומר לי , " כשזה יעבור אני חוזר לעזה להמשיך להילחם " . הרגשתי קטן לעומתו. איזה מסירות , איזה מוטיבציה , איזה נחישות , קשה לתאר במילים. אח"כ הוא שואל אותי אם אני רוצה לראות את הרסיסים שנכנסו לו ליד ולגב, ואז הוא מכניס יד לתיק ומוציא אותם ומראה לי. רסיסי מתכות חדים . הוא שומר אותם בתיק.

פגשתי עוד חייל קרבי שנלחם בעזה והתחלתי לדבר איתו ( הוא כבר הניח תפילין ) , הוא מספר לי שהוא הגיע מבית רפואה קרוב לצפת ושם סיים את הניתוח השלישי שלו בעין . מה קרה ? הוא היה בלחימה מול מחבל ורסיסים מן הקיר כתוצאה מהירי נכנסו לו לעין . כרגע הוא לא רואה בעין אחת אבל אמר שהראייה תחזור לו . שאלתי אותו אם הוא יחזור ללחימה . אז הוא אמר שכרגע כמובן הוא לא יכול אבל אח"כ כנראה שכן.

שוב.. מסירות בלתי נתפסת להבנה.

ישנם עוד הרבה סיפורים ...כמעט לכל אחד מהחיילים שפגשתי היה איזה שהוא נס שקרה לו או שקרה לחבריו החיילים. ב"ה שיהיו הרבה ניסים !

וכמובן נקווה שכל המסירות הענקית הזאת תהיה רק לטובתנו , ואף חייל לא יפגע ושה' ישמור את כולם ללא פגע וללא אבידות .
בבית חב"ד בתחנה ישנם כ - 20 פעילים , רובם פעילים שעה לפחות בשבוע וכמה מהם באים יום יום ( בתשלום ) .
כמו שציינתי , פתחתי פינת ריענון לחיילים עם שתיה קרה וכיבוד חופשי. והוספתי גם יותר שעות בדוכן לפעילות של זיכוי החיילים ויהודים בכלל. תפילין , נרות שבת ( כמה וכמה חיילות אמרו לי שלאחרונה הן התחילו להתעניין יותר ביהדות והתחילו להדליק נרות וכו'.. ) , עלוני פרשת השבוע ועוד..

מי שיכול להשתתף בהוצאות ולתרום לפעילות , תבוא עליו הברכה ובנוסף אפשרי להקדיש יום פעילות שלם וכל הברכות של הכיבוד ושתיה להצלחה , פרנסה , זיווג וכו' , לזכות השם שיוצג על שלט בדוכן.

בהעברה בנקאית ל - בנק פאג"י , סניף 174 , חשבון 54130 / בביט : 0542505770
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה